Zorgprestatiemodel
Vanaf 1 januari 2022 gaat de GGZ over naar een nieuw systeem van financiering, het zogenaamde zorgprestatiemodel. Alle informatie hierover vind je in deze folder.
Aanmelden
Indien je hulp zoekt en je overweegt je bij mij aan te melden, kan dit telefonisch of per email gedaan worden. In een persoonlijk gesprek gaan we verder in op je situatie en wat de problemen zijn. We bekijken samen of ik je kan bieden wat je nodig hebt. Indien dit niet zo is, zoeken we naar een passende doorverwijzing. Na de wachttijd volgt dan de intake- en behandelfase. Er is geen wachttijd tussen intake en behandeling.
Wachttijd
Actualisatiedatum: 14 januari 2023
In verband met te lange wachttijd kan ik op dit moment geen nieuwe aanmeldingen meer aannemen.
Intake- en behandelfase
Het traject start met de intakefase die bestaat uit een of meerdere intakegesprekken. Deze zijn bedoeld om klachten en problemen in kaart te brengen, een idee te krijgen over wat er aan de hand is en wat jouw doelstellingen en verwachtingen zijn. In samenspraak stellen we een behandelplan op.
Een gesprek duurt meestal 50 minuten, maar kan ook 60 of 75 minuten zijn. Ik declareer de werkelijke tijd.
ROM
Gedurende het traject worden regelmatig zogenaamde ROM-metingen afgenomen. Dit zijn vragenlijsten waarmee we de behandeling evalueren.
In de behandeltrajecten kan desgewenst ook gebruik gemaakt worden van E-health.